mandag 29. september 2014

Selvlagde headere

Enda en ny uke og på tide og vise hva jeg gjorde forrige tirsdag. Vi hadde da i oppgave og lage en personlig header som skal toppe bloggen. Jeg prøvde en god stund med forskjellige skrifttyper først. jeg fant noen jeg likte og måtte prøve de ut sammen med en bakgrunn som jeg synes viser litt min stil. Jeg skal legge ut noen eksempler og fortelle litt om dem. Den ferdige headeren kan man allerede se øverst på bloggen.

Dette er det første utkastet. I bakgrunnen ser man den typen stil jeg liker. Bokstavene er da initialene mine. Jeg likte veldig godt den skrifttypen for det minner litt om Texas som er en plass jeg vil reise til. Fargen synes jeg passer til bakgrunnen, men da blir bokstavene ganske gjemt. Jeg valgte og plassere den i midten av bildet fordi det skal være luft rundt initialene mine. 

Her er utkast nummer to. Der har jeg samme bakgrunn siden det er den jeg har bestemt meg for å bruke. Skrifttypen er den samme, men jeg har samme plassering og skrifttype. Jeg valgte og ta en annen farge for og se om det ble bedre, noe det ikke ble. Den ble enda mer usynlig siden fargen ble veldig lys.

Her har jeg da det siste utkastet og det jeg endte opp med. Jeg har valgt ny skrifttype og flyttet det litt lenger ned på bakgrunnen. Jeg valgte en ny farge som er mørkere og som også passer til bloggen. Jeg har også lagt litt skygge på bokstavene for og ramme de litt inn slik at de ikke forsvinner. Jeg har også satt ned fargen litt på bakgrunnen for å få bokstavene enda mer frem i headeren.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar